Efter träningen !

Green super smoothieDagens lunch

 

 

I dag vart det en grön super smoothie ,, inget för en nybörjare !  Den innehåller ;

Rice protein 3 msk ( 65% protein)  (Hampa innehåller 45 % protein )  jag vet att många använder hampan, men rice proteinet har högre värde protein….. men hampan är å andra sidan basgörande men å andra sidan så är rice proteinet mer lättsmält …. ja så där kan man väga fram och till baka med det mesta , därför är det så viktigt att VARIERA sig , att inte haka upp sig på vissa födoämnen.

nässelpulver 1 msk

vetegräs 1 msk

1/2 banan

3 cm ingefära 

nyponpulver 1/5msk

äppeljuice till önskad konsistens 

En skön boost efter en lång löpning!

Till lunch vart det lite rester , i bland måste det gå snabbt och då är det skönt att ha lite färdigt i kylen.

Linsbiffar med morot och solrosfrö och till det min råkost som jag alltid äter varje dag men i varierade former, Idag vart den enkel men god, med lite sesamolja, risvinäger , frön, och chèvre . Jag brukar alltid ha någon sås baserad på turkisk yoghurt, vitlök och citron och varierande örter / kryddor men i dag fick det bli utan…

Inga kommentarer ännu.

Kommentera